Taastujate nõukoda on klientidest koosnev esinduskogu. Kliendiesinduse tegevuse põhieesmärk on tõsta teenuste kvaliteeti ning klientide rahulolu teenuste ja tegevusega.
Kliendiesindus võimaldab
- saada klientidelt tagasisidet teenuste, programmide ja asutuse tegevuse kohta
- parandada asutuse ja üksuste töökorraldust
- arvestada teenuste arendamisel klientide arvamusega
- arvestada klienditööd kirjeldavate dokumentide koostamisel klientide arvamusega.
Taastujate nõukoja soovitused
Kogemusnõustaja kaasamise ABC:
- pakkuge kogemusnõustajatele tõsiseltvõetavaid tegevusi
- tegutsege ja kasvage koos ühiste tegevuste käigus
- kohelge üksteist võrdsetena
- kaasake kogemusnõustajaid oma asutuste töösse ja arvestage nende arvamustega.
Soovitused kutselistele:
- kohtle klienti nii, nagu Sa tahad, et Sind koheldaks
- räägi kliendiga otse, arusaadavalt, erialaslängi ja võõrsõnu kasutamata
- püüa mõista, mitte hukka mõista
- kui miski jäi arusaamatuks, küsi kliendilt üle, ära tõlgenda asju oma vaatenurgast lähtuvalt
- taju oma pädevuse ja võimete piire, väljenda neid kliendile selgesõnaliselt
- Sa ei saa klienti terveks ravida, kuid Sa saad teda suunata tervenemise teel, millel liigub ta ise
- maailm on täis ebakindlust – ära nõua endalt ega kliendilt võimatut
- pea meelest, et tunded on nakkavad, Sinu suhtumine ja meeleseisund kanduvad kliendile üle
- alati on lootust, kõik läheb mööda, homme on ka päev.