Taastujate nõukoda

Taastujate nõukoda on klientidest koosnev esinduskogu. Kliendiesinduse tegevuse põhieesmärk on tõsta  teenuste kvaliteeti ning klientide rahulolu teenuste ja tegevusega.

Kliendiesindus võimaldab

  • saada klientidelt tagasisidet teenuste, programmide ja asutuse tegevuse kohta
  • parandada asutuse ja üksuste töökorraldust
  • arvestada teenuste arendamisel klientide arvamusega
  • arvestada klienditööd kirjeldavate dokumentide koostamisel klientide arvamusega.

Taastujate nõukoja soovitused

Kogemusnõustaja kaasamise ABC:

  • pakkuge kogemusnõustajatele tõsiseltvõetavaid tegevusi
  • tegutsege ja kasvage koos ühiste tegevuste käigus
  • kohelge üksteist võrdsetena
  • kaasake kogemusnõustajaid oma asutuste töösse ja arvestage nende arvamustega.

Soovitused kutselistele:

  • kohtle klienti nii, nagu Sa tahad, et Sind koheldaks
  • räägi kliendiga otse, arusaadavalt, erialaslängi ja võõrsõnu kasutamata
  • püüa mõista, mitte hukka mõista
  • kui miski jäi arusaamatuks, küsi kliendilt üle, ära tõlgenda asju oma vaatenurgast lähtuvalt
  • taju oma pädevuse ja võimete piire, väljenda neid kliendile selgesõnaliselt
  • Sa ei saa klienti terveks ravida, kuid Sa saad teda suunata tervenemise teel, millel liigub ta ise
  • maailm on täis ebakindlust – ära nõua endalt ega kliendilt võimatut
  • pea meelest, et tunded on nakkavad, Sinu suhtumine ja meeleseisund kanduvad kliendile üle
  • alati on lootust, kõik läheb mööda, homme on ka päev.